Les Wildenstein PDF

Dictionary of pastellists before 1800 The Dictionary of pastellists before 1800 by Neil Jeffares is an art reference work on pastels by artists of all schools working during the eighteenth century les Wildenstein PDF before. Pastels are « luminous and beautiful beyond all other pictures », wrote the English eighteenth century pastellist Francis Cotes, describing the sensual appeal of this special dust rubbed into paper which has enchanted connoisseurs ever since. But the history of pastels is one of compounded mistakes and misattributions: these intimate portraits, whose subjects range from dynasts to servants, have been neglected for the better researched areas of old master drawings and oil painting.


Que sait-on des Wildenstein ? Leur nom est associé aujourd’hui à l’une des supposées plus grosses fraudes fiscales de ces dernières années, à l’un de ces dossiers noirs du mandat de Nicolas Sarkozy où de riches donateurs de l’UMP sont suspectés de négocier protections et arrangements avec Bercy. Mais la destinée des Wildenstein ne peut se résumer aux seules stratégies d’évitement d’une famille fortunée qui n’aime pas payer ses impôts. Au-delà de l’enjeu fiscal, l’histoire de cette dynastie est aussi fascinante qu’inquiétante. Sa discrétion légendaire occulterait presque l’influence extraordinaire qu’elle a acquise tout au long du XXe siècle sur le monde de l’art. Qui sait que les Wildenstein ont tout pouvoir pour faire et défaire l’expertise d’un tableau de Monet, de Manet, de Gauguin ? Qui connait le contenu de leurs coffres réputés renfermer plus de 10 000 tableaux et qui recèlent plus d’un secret sur les grandes familles de collectionneurs français ? À travers la succession mouvementée du patriarche Daniel Wildenstein, de la bataille judiciaire de sa veuve contre ses beaux-fils, Magali Serre nous plonge dans l’intimité de ce clan qui se jouerait des frontières et des lois. Au point d’en abuser, au point de devenir les marchands les plus admirés, les plus craints et les plus détestés de leur siècle.

Le nombre des Peintres en Pastel est infini ». Pastels from the French school account for more than half the Dictionary, representing most of the more important artists such as Vivien, Nattier, La Tour, Perronneau, Labille-Guiard and Vigée Le Brun. But there were other major pastellists, such as Copley, Russell, Mengs, Carriera and Liotard from the American, English, German, Italian and Swiss schools, as well as a host of minor portraitists, many of whom travelled extensively. Since 2008 this website has made available an online version of the Dictionary, regularly updated to include the latest available information. These additions are detailed below, and include information that would not be appropriate in a dictionary of artists.

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